2009/10/06

A.A.A.D.D. syndrome??!!!



最近我發現患有...  A. A. A. D. D. (Age Activated Attention Deficit
Disorder) 「注意力不集中症」或稱健忘症!


這是我第二次收到這篇網路短文,似乎朋友都可能認為我與患有AAADD的病症很相似吧。這篇短文早在2002年已開始流傳,原始作者不可考。(AAADD即Age Activated Attention Deficit Disorder簡稱,也就是因年齡造成的「注意力不集中症」。)閱畢,大笑之餘,文中實在把注意力不集中的情形描述得太傳神了... ... 有沒有看到自己的影子呢?  .........

       

情形是這樣的:
我決定到院子澆花。
扭開水龍頭後,看到車子需要洗了。
就往車庫走去,看見陽台桌上放著我剛從郵筒拿出的郵件。

我決定洗車前先處理郵件,就把車鑰匙放在桌上,把廣告郵件丟進桌下垃圾桶,我看到垃圾桶已經滿了。所以啦,又決定把帳單放回桌上,先去倒垃圾。
但是我又想,倒垃圾會經過郵筒,還是把該付的帳單處理好。

我把支票本拿出來,發現只剩下一張空白支票。
其他的支票本在書房,所以啦,我就到書房去拿,發現書桌上有罐我沒喝完的可樂。我要找支票,先得移開可樂,免得碰翻了。但我發現可樂已經不冰,我決定應該先把它放回冰箱冰著。

我帶著可樂走向廚房,瞧見檯子上一瓶花需要添水了。
我把可樂放擱檯子上時,發現,我找了整個早上的老花眼鏡居然在這裡。
我決定最好把眼鏡放回書桌上,不過,先得為花添添水。
我把眼鏡放回檯子上,將容器倒滿水,突然,我瞄見是誰把電視遙控器放在廚房
桌上?


我知道今晚看電視,我一定又會忙著找遙控器,到時一定想不起來是放在廚房桌上,所以啦,我決定把它擺回該擺的地方,不過,我還是得先給花添些水。
我把水倒進花瓶時,灑到地板上了。
所以啦,我就把遙控器放回桌上,拿了些抹布擦乾水。
之後,走在走道上,我拼命想本來我到底想做什麼?。

*******************
一天過完了:
車子還沒洗,
帳單還沒付,
溫溫的可樂還擺在檯子上,
花瓶裡的水還不夠多,
支票本裡還是只剩下一張支票,
我還是找不到遙控器,
我還是找不到老花眼鏡,
我也想不起車鑰匙放在哪裡了。
奇怪?為什麼我今天一事無成。太奇怪了?我明明知道自己忙了一天,累得半死。
……
又:我剛剛想起來。
車道上水管的水還在流著沒關呢!

/(阿丹媽媽譯 9/11/2007)

*********************************************

Recently, I was diagnosed with A.A.A.D.D. -
Age Activated Attention Deficit Disorder.


This is how it manifests.......

I decide to water my garden.

As I turn on the hose in the driveway,
I look over at my! car and decide it needs washing.


As I start toward the garage,
I notice mail on the porch table that


I brought up from the mail box earlier.

I decide to go through the mail before I wash the car.

I lay my car keys on the table,
put the junk mail in the garbage can under the table,


and notice that the can is full.

So, I decide to put the bills back

on the table and take out the garbage first.

But then I think,
since I'm going to be near the mailbox
when I take out the garbage anyway,
I may as well pay the bills first.


I take my check book off the table,
and see that there is only one check left.


My extra checks are in my desk in the study,
so I go inside the house to my desk where
I find the can of Coke I'd been drinking.


I'm going to look for my checks,
but first I need to push the Coke aside
so that I don't accidentally knock it over.


The Coke is getting warm,
and I decide to put it in the refrigerator to keep it cold.


As I head toward t he kitchen with the Coke,
a vase of flowers on the counter
catches my eye--they need water.


I put the Coke on the counter and
discover my reading glasses that
I've been searching for all morning.


I decide I better put them back on my desk,
but first I'm going to water the flowers.


I set the glasses back down on the counter,
fill a container with water and suddenly spot the TV
remote.
Someone left it on the kitchen table!


I realize that tonight when we go to watch TV,
I'll be looking for the remote,
but I won't remember that it's on the kitchen
table, so I decide to put it back in the den where it belongs,


but first I'll water the flowers.
I pour some water in the flowers, but quite a bit of it
spills on the floor.


So, I set the remote back on the table,
get some towels and wipe up the spill.


Then, I head down the hall trying to
remember what I was planning to do.


******************************

At the end of the day:
the car isn't washed


the bills aren't paid

there is a warm can of Coke sitting on the counter

the flowers don't have enough water,

there is still only 1 check in my check book,

I can't find the remote,

I can't find my glasses,

and I don't remember what I did with the car keys.

Then, when I try to figure out why nothing got done today,

I'm really baffled because I know I was busy all damn day,
and I'm really tired.


I realize this is a serious problem,
and I'll try to get some help for it,






3 則留言:

  1. :) I think I also got the A.A.A,D,D!!  that my room never able to tidy up! :)
    [版主回覆10/09/2009 22:37:00]I've the same problem too!

    回覆刪除
  2. 幫幫手投花生一票丫~

    唔該晒~>3<

    http://ibnest2.inmart.com.hk/posters/vote/3

    組別 : C . 眼仔碌碌組

    相片NO : C00195

    相片名 : 開心小花生

    幫手叫埋朋友投花生一票丫~

    投完可以再投架 . 一日可以投一次 ~

    回覆刪除
  3. http://www.youtube.com/watch?v=6oHBG3ABUJU
    看完 youtube 後, 遇到了妳的文章, 借來在 facebook 轉載。 謝謝。

    回覆刪除